1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

* Předseda:
* Místopředseda:
* Mluvčí třídy:

Rozvrh hodin třídy najdete zde

8. ročník

Veletrh povolání

Dne 5.10 - 6.10 2022 se ve Víceúčelové hale v Opavě uskutečnil Veletrh povolání. Byly tam nejvýznamnější firmy celého Moravskoslezského kraje a téměř všechny střední školy z Opavy a okolí. Proto jsme tam se třídou šli taky, jelikož je výběr střední školy pro nás velmi důležitý. Na jednom místě jsme tak měli možnost seznámit se s desítkami profesí, dozvědět se, kde se studují a kde bychom pro ně v okrese Opava našli uplatnění.  U většiny stánků jsme si mohli vyzkoušet v praxi, to, co se na dane škole učí.

Jaroslav Šeda

Přírodovědná vycházka

V pátek dne 14.10. jsme společně s žáky 8.B, paní Večerkovou a panem Hrabicou vyrazili autobusem na přírodovědnou vycházku. Nejdříve jsme jeli do Jakubčovic, kde jsme se šli podívat na rozhlednu. Bohužel počasí nám moc nepřálo, byla hustá mlha, a tak náš výhled nebyl úplně ideální.  Poté jsme šli z Jakubčovic do Raduně lesem. Cestou jsme nasbírali mnoho hub.  Pan učitel Hrabica nás učil tyto houby poznávat a některé nejedlé, jsme museli z našich košíků vrátit zpět do lesa. Z Jakubčovic do Raduně jsme šli cca 2 hodiny, po cestě jsme si dali svačinku a když jsme dorazili do Raduně, tak jsme si prohlédli tamní krásný zámek, obklopený krásnou podzimní přírodou.  Chvíli jsme si poseděli pod zámkem, odpočinuli a autobusem vyrazili na cestu zpět do školy. Počasí nám přálo a výlet jsme si užili.

Cyklák

Druhý říjnový týden jsme se společně s žáky naší školy vydali na cyklistický kurz do Karlova pod Pradědem.  Náš výlet začal v pondělí v 8,00 kdy jsme vyrazili autobusem do Bruntálu. Tam jsme nasedli na kola a vyjeli směr Karlov, kde jsme se ubytovali v hotelu Zátiší.   Druhý den nás učitelé rozdělili do skupin podle výkonnosti. V úterý a ve čtvrtek jsme v těchto skupinkách podnikali výlety do okolí. Ve středu jsme všichni byli na túře kolem Pradědu. Předposlední den jsme měli závody v jízdě na kole a v maratonu. Bylo to super. Večer byly vyhlášeny výsledky a po večeři nám učitelé udělali diskotéku. Poslední den jsme se sbalili a opět na kole vyrazili na cestu domů. Dojeli jsme do Roudna, kde na nás čekal autobus a odpoledne jsme byli zpět  v Opavě.

Lucie Antlová

7. ročník

Brno

V úterý 7.6. jsme vyrazili  vlakem na exkurzi do Brna. Cesta to byla příjemná, jelikož jsme měli objednaná kupéčka a mohli jsme využívat služby Regiojetu. Do Brna jsme dorazili kolem 10 hodiny a vydali jsme se na okružní cestu přes  Kapucínskou  hrobku(mumie většina z nás viděla poprvé) , Zelný trh, Brněnskou radnici, Loretánský kostel až na Náměstí Svobody k Brněnskému orloji. Zde jsme dostali od paní učitelky hodinový rozchod a mohli jsme si koupit něco k obědu. Většina z nás samozřejmě navštívila náš oblíbený MC Donald.Poté jsme se vypravili na hrad Špilberk. Zde nás čekala paní, která nás provedla podzemím hradu a ukázala nám Kasematy, které sloužily jako vojenské vězení. Z hradeb Špilbeku jsme poté viděli krásně celé Brno. Zaujala nás nejvyšší budova AZ Tower a také byla krásně vidět Katedrála sv. Petra a Pavla, která byla naší poslední zastávkou v Brně.

Tento výlet jsme si všichni užili. Brno je krásné město a chtěli bychom se tam určitě ještě někdy podívat.

Žáci 7.A

Okresní finále Odznaku všestrannosti olympijských vítězů

Ve středu 20. dubna proběhlo na  ZŠ Englišova  okresní finále Odznaku všestrannosti olympijských vítězů. Tohoto finále se účastnila družstva ze 14 škol. Naše škola vyslala do okresního finále jedno družstvo složené z žáků 7.AB.   Soutěžili S.Pavlíková, A.Vegelová, L. Antlová, V. Vaňková, D.Lazecký, J.Šeda, K. Glogar a M.Adamec.  Na všechny žáky čekalo 5 disciplín: hod medicinbalem, přeskoky přes švihadlo, kliky, trojskok z místa snožmo a driblink/běh na 1 000 m. Naše družstvo se umístilo na 9. místě  a byli jsme rádi, že nejsme poslední, jelikož nám byla zima a byl to náš první závod v tomto roce.

S. Pavliková 7.A

Elena

V dubnu k nám přijela studentka Elena z Itálie. Navštěvovala s námi každou hodinu angličtiny, ale přišla se také podívat na jednu hodinu ruštiny. Paní učitelka Kašingová nám řekla, že se Elena byla podívat i na Slezské gymnázium v Opavě.
Elena každou hodinu pozorovala, co děláme a jak se učíme. Asi v polovině dubna odešla, ale ukončila Erasmus dvěma prezentacemi, které se nám moc líbily. Jedna prezentace pojednávala o kultuře a druhá o jídle. Moc rádi jsme Elenu poznali a trávili s ní čas.
Marie Vlnová, 7. A
Lyžák 2022 – 7. A a 7. B

Na lyžák jsme jeli někdy na začátku února. Všichni jsme si to moc užili a nikdo nechtěl domů. Měli jsme tam každý den po večeři program. Vždy před večeří jsme mohli ven před chatu, kde jsme bobovali na lyžařském kopci. Den před odjezdem jsme pořádali karneval, hráli jsme hry, tančili, zpívali a dělali různé hlouposti. Bylo tam i několik úrazů, dokonce musel jeden spolužák do nemocnice, ale i přes tyto drobné nepříjemnosti se nám lyžák moc líbil. Také jsme byli na běžkách, což bylo skvělé. Proběhla i soutěž v biatlonu, která byla pro mě trochu nepříjemná, protože sníh byl v ten den hrudkovitý a namrzlý. Bylo to parádní. Hned bych se tam vrátila!
Žákyně 7. A
Hodiny o dospívání

Ve čtvrtek 28. dubna jsme měly s holkami dvě hodiny o dospívání. Z počátku jsme všechny myslely, že to bude nuda a že nás to nebude bavit. To jsme se ale mýlily. Mluvily jsme nejprve o sobě, například, jestli dokážeme být ve společnosti samy sebou. Všechny jsme měly možnost říct svůj názor a bylo to bezva. Hned po první hodině jsme se dozvěděly spoustu zajímavostí. Když zazvonilo, všechny jsme mezi sebou začaly rozebírat různé věci, které jsme na přednášce slyšely.
V druhé hodině jsme řešily holčičí problémy, například menstruaci, vzhled, potravu, tělesné změny související s dospíváním a taky změnu chování v období puberty. Byly to moc příjemné dvě hodiny, bohužel jsme však nestihly probrat všechno, co jsme chtěly, což nás trochu mrzelo. Proto bychom do budoucna chtěly další podobné hodiny, kde bychom se toho o dospívání ještě spoustu dozvěděly.
Moc jsme si to všechny užily.
Tereza Kremerová, 7. A
Vaření v angličtině
Skupiny žáků  od paní učitelky Martiny Večerkové  a Petry Eschingerové vařili v hodině  angličtiny, aby si   prakticky osvojili slovní zásobu. Vařili  jednu hodinu. Většina žáků  pekla  lívance ,někdo jablečný koláč a jiní toasty. Moc jsme si pochutnali a líbilo se nám to.
Jaroslav Šeda, 7.A
Zde je  recept na lívance.
Ingredients:
½ l milk, two eggs, a little salt and some flour, a little oil
Instructions:
1) Pour ½ l milk into a bowl.
2) Add two eggs, a little salt and some flour.
3) Mix all ingredients.
4) Heat a frying pan and pour a little oil into it.
5) Fry pancakes for 2 minutes on both sides.
6) Serve them with strawberry jam, nuttela, fruits and whipped cream.
Enjoy it!
Matematická olympiáda

Matematická olympiáda je dobrovolná soutěž pro žáky 5-9 třídy, kterou mi bylo ctí se zúčastnit. Abyste se dostali do okresního  kola , tak musíte dobře spočítat zadání školního kola, které jsem naštěstí udělal správně. Postoupil jsem tedy do okresního kola této soutěže, které se konalo 12. dubna na ZŠ Opava, Otická. Okresního kola jsem se účastnil společně s Radkou Ballokovou ze 7. B. Poté, co jsme se zaregistrovali a zařadili nás do tříd, jsme v 10,00 obdrželi zadání 3 matematických úloh. Měli jsme 2 hodiny času na vypočítání těchto úloh. Byly těžké, ale byla to zábava. Umístil jsem se na 9.-13. místě.